Πολιτιστικό πρόγραμμα 4ου Γυμνασίου Θήβας : Ιστορικό, Θρησκευτικό και… Γαστρονομικό Οδοιπορικό στα Μετέωρα.

Κατά το τρέχον σχολικό έτος (2023 – 2024) πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας , το 4ο Γυμνάσιο Θήβας, πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Ιστορικό, Θρησκευτικό και … Γαστρονομικό οδοιπορικό στα Μετέωρα».
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές αρχικά να
μελετήσουν την ιστορία των Μετεώρων αναφορικά με τον τρόπο σχηματισμού των θεόρατων
αυτών βράχων, καθώς η περιοχή αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα και ιδιαίτερα γεωλογικά
μνημεία παγκόσμια. Επειδή στον χώρο αυτό εδράζεται η δεύτερη ( μετά του Αγίου Όρους) μεγαλύτερη και σημαντικότερη μοναστική κοινότητα στον Ορθόδοξο Ελλαδικό χώρο, οι μαθητές με τις δραστηριότητές τους σε ομάδες κατέγραψαν την ιστορία τριών από τις 6 μονές (του Μεγάλου Μετεώρου, του Ρουσάνου και του Αγίου Στεφάνου) και μελέτησαν τον μοναχισμό, έναν από τους παλαιότατους εκκλησιαστικούς θεσμούς που παραμένει αναλλοίωτος και ζωντανός μέχρι την εποχή μας. Το θέμα προσεγγίστηκε και γεωγραφικά και γαστρονομικά από δύο ομάδες, η πρώτη από τις οποίες παρουσίασε την περιοχή της Καλαμπάκας ενώ η δεύτερη ένα ξεχωριστό προϊόν της, το μανιτάρι «τρούφα». Με αφορμή αυτό, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους μύκητες γενικά και ειδικότερα για τα είδη των μανιταριών που υπάρχουν στην πατρίδα μας , την ποικιλία και τη διατροφική αξία τους και συγκέντρωσαν συνταγές με μανιτάρι (και με τρούφα) που εντάσσονται στη λογική της μοναστηριακής κουζίνας. Το ebook που δημιούργησαν συμπληρώθηκε με …αγιορείτικου τύπου… νοστιμιές! Εννοείται πως σε κάποια από τις συναντήσεις της ομάδας γευτήκαμε όσα είχαμε θεωρητικά προσεγγίσει (παξιμάδια με τρούφα, μπλε τυρί και άλλα). Η τελευταία ομάδα μελέτησε τους θησαυρούς των Μετεώρων και δημιούργησε το βίντεο της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης στην περιοχή λίγο πριν το Πάσχα.
Ήταν ένα όμορφο ταξίδι το πρόγραμμα για όλους ! Αυτό προέκυψε από το ερωτηματολόγιο που
συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές, καθώς - όπως απάντησαν– έμαθαν πολλά,
ενδιαφέρονται να εμπλακούν και πάλι σε μια ανάλογη δράση, γνωρίστηκαν μεταξύ τους καλύτερα
και είδαν ένα πιο «χαλαρό πρόσωπο» των καθηγητριών τους, το οποίο πολύ τους άρεσε...
Ας δώσουμε ραντεβού την επόμενη σχολική χρονιά!