Το Γυμνάσιο Θουρίας πήρε μέρος και βραβεύτηκε κατακτώντας τη 2η θέση στον 1ο Παν-Πελοποννησιακό Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργανώθηκε από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία στο πλαίσιο της Δράσης «Diversity up» με στόχο την προώθηση μιας κοινωνίας δεκτικής στην ποικιλομορφία μέσω της ευαισθητοποίησης του μαθητικού πληθυσμού αναφορικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογένειών τους.
Εμείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες, είμαστε πολύ χαρούμενοι/ες για το αποτέλεσμα αυτό, όχι όμως μόνο γι’ αυτό. Για εμάς η συμμετοχή μας στη δράση αυτή ήταν ένα «ταξίδι» γνωριμίας με τα άτομα με αναπηρία, τα δικαιώματά τους, αλλά και τα εμπόδια, τα καθημερινά που συναντούν στη ζωή τους. Τόσο το βιωματικό σεμινάριο από την Ε.Σ.Α.μεΑ. που μας έμεινε αξέχαστο, όσο και η συγγραφική πορεία του σεναρίου για τη δημιουργία μικρού διαφημιστικού μας ευαισθητοποίησαν ακόμα πιο πολύ και μας έκαναν να υιοθετήσουμε και εμείς το μήνυμα της Ε.Σ.Α.μεΑ. «Τίποτα για εμάς, χωρίς εμάς!».
Ευχαριστούμε πολύ την Ε.Σ.Α.μεΑ. για την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετάσχουμε στη δράση «Diversity up» και το σχολείο που στηρίζει μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς σε όλες τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν.
Θα θέλαμε να παρουσιάσουμε το σενάριο που στείλαμε και έγινε διαφημιστικό σποτ, το οποίο θα παίζεται στα ΜΜΕ της περιφέρειας Πελοποννήσου.
Concept Note
Μία εταιρεία δημοσιεύει ηλεκτρονικά μια αγγελία για μια θέση εργασίας με ειδικότητα υπάλληλος γραφείου. Σαν απαραίτητα προσόντα που πρέπει να έχουν όλοι οι υποψήφιοι που θα απαντήσουν στην αγγελία είναι η καλή γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών και η πολύ καλή γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας. Επίσης η εταιρεία αυτή δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις. Ο manager της εταιρείας γνωρίζει καλά ότι δίνοντας εργασία σε άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις επηρεάζει θετικά την εικόνα της εταιρείας.
Σε μια από τις συνεντεύξεις συμμετέχει ο Αγησίλαος, ένα άτομο με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας. Ο διευθυντής, μην εκτιμώντας σωστά τις ικανότητές του, θεωρεί πως αυτός ο άνθρωπος θα δυσκολευτεί στη συγκεκριμένη θέση λόγω των απαιτήσεων της εταιρείας ∙ άλλα σκέφτεται να του δώσει μια ευκαιρία ως βοηθητικό προσωπικό βγάζοντας φωτοτυπίες ανάλογα με τις ανάγκες των εκάστοτε τμημάτων. Για αρκετές μέρες οι συνάδελφοί του υποτιμούν τον Αγησίλαο γνωρίζοντας το πρόβλημά του, ενώ ο ίδιος ξέρει πως είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε πιο δύσκολα προβλήματα στην εργασία του. Όλη αυτή η κατάσταση τον κάνει να νιώθει μειονεκτικά απέναντι στους άλλους και απογοήτευση που δεν εκτιμήθηκε από την εταιρεία.
Μια από τις επόμενες μέρες, ενώ ο Αγησίλαος έχει προσαρμοστεί στη θέση του, ακούει τους συναδέλφους του να συζητάνε έντονα προβληματισμένοι ένα λογιστικό πρόβλημα που έχει προκύψει στη δουλειά τους. Αυτός χωρίς να το καταλάβουν ακούει διακριτικά και παρεμβαίνει δίνοντας απευθείας τη λύση, που του πήρε μόνο λίγα λεπτά για να σκεφτεί. Οι συνάδελφοί του στο άκουσμα της απάντησης μένουν άναυδοι όχι μόνο για τη λύση που δόθηκε όσο για το ιδιαίτερο ταλέντο του Αγησίλαου που κανένας δεν είχε εκτιμήσει μέχρι τότε. Οι συνάδελφοί του συγκεντρώθηκαν και αποφάσισαν να μιλήσουν στο διευθυντή τους όχι μόνο για τη λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει αλλά και για το πρόσωπο που είχε δώσει τη λύση. Ο διευθυντής έμεινε άφωνος με τις ικανότητες του Αγησίλαου, αλλά αισθάνθηκε και τύψεις που δεν είχε εκτιμήσει όσο θα έπρεπε την αξία του. Για να επανορθώσει το λάθος του από την επόμενη μέρα κιόλας τον τοποθέτησε στη θέση για την οποία είχε πάει εξαρχής στην εταιρεία για συνέντευξη. Από τότε και ύστερα ο Αγησίλαος κατάλαβε πως δεν είναι μόνος του αλλά είναι αποδεκτός από το σύνολο και οι ικανότητές του μπορούν να αναγνωρίζονται.
«Όλοι είμαστε ίσοι και βρίσκουμε μαζί τη λύση».
Περισσότερα για τις δράσεις μας μπορείτε να δείτε στο blogs.sch.gr/gymthour