Ο Πιλοτικός Περιφερειακός Διαγωνισμός λειτουργεί ως προκριματικός του 5ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι o Πανελλήνιος διαγωνισμός αποτελεί το βήμα για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής, η οποία το 2013 θα διεξαχθεί στην Τζακάρτα (Ινδονησία).
Ο WRO (World Robot Olympiad) είναι ένας παγκόσμιος διαγωνισμός ρομποτικής που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές από 8 – 17 ετών να εμπλακούν σε μία διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος χρησιμοποιώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες ρομποτικής που είναι διαθέσιμες στη σημερινή εποχή.
Στο διαγωνισμό παρευρέθησαν και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρας Απόστολος, ο Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πατρών κ. Παναγιωτακόπουλος Χρήστος (Πρόεδρος Επιστημονικής επιτροπής), ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Μπαρής Θόδωρος, η Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κα Χριστοπούλου Σοφία, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κα Ευγενία Πιερρή, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Παπαγεωργόπουλος Κωνσταντίνος, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής κ. Μπίρμπας Θεόδωρος και κ. Παπαδάκης Σπύρος. Η ΠΔΕΔΕ, αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την Εκπαιδευτική Ρομποτική και μέσω του 5ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού έδωσε την ευκαιρία στα σχολεία της Περιφέρειας να συμμετάσχουν και να επιτύχουν καλύτερες θέσεις στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που διεξάγεται το Σάββατο 22 Ιουνίου 2013 στην Αθήνα. Tα σχολεία που διακρίθηκαν ήταν: στην κατηγορία Δημοτικού Σχολείου το 44ο Δ.Σχ. Πάτρας, στην κατηγορία Γυμνασίου το 1ο Γ/σιο Πύργου και στην κατηγορία του Λυκείου το 3ο ΓΕΛ Πάτρας.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα εξής: «Θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στον πρωτοποριακό διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Ένα διαγωνισμό που στόχο έχει την επαφή των παιδιών με προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία, που με τη χρήση τους θα είναι σε θέση να συνεισφέρουν, υπό το πρίσμα των επιστημονικών-τεχνολογικών απαιτήσεων, στην παγκόσμια κοινότητα.
Τα παιδιά στα μονοπάτια της εφαρμογής και όχι μόνο της μελέτης, των Θετικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Πληροφορικής, λειτούργησαν ως μικροί εφευρέτες και προέβησαν στην κατασκευή μοντέλων. Είχαν την ευκαιρία μέσα από τις Θετικές Επιστήμες, να κατανοήσουν ότι η δράση και η κίνηση στη φυσική θα φτιάξει τα γρανάζια σε ένα ρομπότ που τελικό αποδέκτη έχει κάθε πολίτη, στοχεύοντας στην ποιοτική αναβάθμιση τη ζωής και της καθημερινότητάς του.
Η εκπαίδευση, ως κοινωνική συνιστώσα οφείλει να ανταποκρίνεται πάντα στις προκλήσεις του μέλλοντος και να παρακολουθεί τις αλλαγές αυτές αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Τεχνολογιών, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδακτικής πράξης και τη βελτίωση του μαθησιακού αποτελέσματος».