Έργο eTwinning «A World of Lakes» από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας»

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2022-2023  έργο eTwinning με τίτλο “A World of Lakes”. Στο έργο συμμετείχαν 42 σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες με περίπου 300 μαθητές πρωτοβάθμιας και πρώτες τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές α’ Γυμνασίου. Στόχος του έργου ήταν οι λίμνες της Ευρώπης, αυτές που είναι δίπλα μας ή στην περιοχή στην οποία ζούμε.

Στην αρχή του έργου οι μαθητές προσκλήθηκαν ως μέλη του TwinSpace, ενημερώθηκαν για τη διαδικτυακή διαδικασία του έργου και συζήτησαν τους κανόνες ηλεκτρονικής ασφάλειας. Μέσα από σύντομα κείμενα παρουσιάστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί και επέλεξαν το λογότυπο του έργου.

Πρώτη δραστηριότητα ήταν οι «Δημιουργικές Λίμνες», όπου οι μαθητές παρουσίασαν τη λίμνη τους ζωγραφίζοντας το σχήμα της. Διακόσμησαν το σχήμα της λίμνης ενός εταίρου χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους. Όλα τα σχήματα και τα ονόματα των λιμνών συγκεντρώθηκαν τελικά σε ένα παιχνίδι.

Δεύτερη δραστηριότητα ήταν οι «Μουσικές Λίμνες». Οι μαθητές τραγούδησαν ένα τραγούδι για τη λίμνη τους και ζωγράφισαν το τραγούδι για τη λίμνη ενός συνεργάτη. Τα  βίντεο και τα σχέδια συγκεντρώθηκαν σε ένα e-book.

Τρίτη δραστηριότητα ήταν οι  «Πολυγλωσσικές λίμνες». Σε αυτή τη δραστηριότητα δημιουργήθηκε ένα κοινό Πολυγλωσσικό Λεξικό με λέξεις που σχετίζονται με τις λίμνες, όπως λίμνη, λεκάνη, παραπόταμος, έξοδος, κλαδί, ακτή, φράγμα, σκηνικό, κ.α. Οι λέξεις ήταν γραμμένες σε όλες τις γλώσσες των σχολείων που συμμετείχαν στο έργο.

Τέταρτη δραστηριότητα ήταν η  «Συνέντευξη στη λίμνη», όπου διερευνήθηκαν όλες οι λίμνες αναλυτικότερα. Τα σχολεία εργάστηκαν ανά ομάδες των δύο. Κάθε σχολείο έγραψε 4 ερωτήσεις σχετικά με τη λίμνη ενός συνεργάτη. Στη συνέχεια, κάθε σχολείο απάντησε στις ερωτήσεις του αντίστοιχου συνεργάτη. Μετά από αυτό, συγκεντρώθηκαν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις σχετικά με τη λίμνη του συνεργάτη και έγινε ένα διαδικτυακό παιχνίδι.

Η πέμπτη δραστηριότητα είχε τίτλο «Ταυτότητα λίμνης», στην οποία δημιουργήθηκε μια συλλογή από τα αναγνωριστικά των λιμνών για να ενημερωθούν οι μαθητές πώς είναι οι λίμνες στο παρόν. Η ταυτότητα κάθε λίμνης περιείχε μια εικόνα και μερικές πληροφορίες για την κάθε λίμνη και στο τέλος έγινε ένα συλλογικό ηλεκτρονικό βιβλίο.

Η τελευταία δραστηριότητα του έργου ήταν η  «Μηχανή του χρόνου». Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές ερεύνησαν το περιβάλλον της λίμνης ενός συνεργάτη και φαντάστηκαν πώς θα είναι στο μέλλον. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα βίντεο ντοκιμαντέρ για τη λίμνη ενός εταίρου και όλα τα βίντεο δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ στο Google Earth ώστε να δημιουργεί μια κοινή περιήγηση στις Ευρωπαϊκές λίμνες.

Κατά τη διάρκεια του έργου έγινε μια τηλεδιάσκεψη στην οποία ο γεωλόγος Filippo Camerlenghi, με ειδίκευση στις λίμνες, παρουσίασε σε όλους τους μαθητές τη λίμνη Como, τον τρόπο σχηματισμού της και τις απειλές που δέχεται σήμερα η λίμνη, παράλληλα με υποβρύχια λήψη του βυθού της. Επιπλέον, οι μαθητές του σχολείου μας μέσω τηλεδιάσκεψης συνομίλησαν με μαθητές από το σχολείο Namık Kemal από την Τουρκία. Γνώρισαν την κουλτούρα των γειτόνων μας και αντιλήφθηκαν τα κοινά των δύο χωρών.

Κατά τη διάρκεια του έργου οι μαθητές συνεργάστηκαν, έμαθαν για την ηλεκτρονική ασφάλεια, χρησιμοποίησαν web2.0 εργαλεία και βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. Το έργο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών, μιας αφορούσε πολλά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γεωγραφία, Βιολογία, Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Τεχνολογία, Τέχνη, Κοινωνικές Επιστήμες και Λογοτεχνία.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το eTwinning έργο μας μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/world-lakes/twinspace  καθώς και στην ιστοσελίδα του Σχολείου: http://gym-mous-ioann.ioa.sch.gr/wordpress/