ERASMUS+: “Καλλιέργεια της Διαφορετικότητας και της Ένταξης”- Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, 6ο Γ/σιο Λάρισας

Από τις 24 έως τις 29 Ιουνίου 2024 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ του σχολείου με Κωδικό 2023-1-ΕL01-KA121-SCH-000129483 ως διαπιστευμένο σχολείο με Κωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL01-KA120-SCH-000094713 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική μετακίνηση πέντε καθηγητριών του 6ου Γυμνασίου Λάρισας στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας.

Οι καθηγήτριες  κ. Γλιούμπα Ελένη-Μαθηματικός, κ. Γιαλαμά Αναστασία -Εικαστικός, κ. Μαντζώρου Αικατερίνη-καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, κ. Κοντούλη Άννα - Φιλόλογος, κ. Σιμοπούλου Μαρία- Φιλόλογος, συμμετείχαν στην επιμόρφωση που έγινε από τον φορέα Europass Teacher Academy με θέμα: Cultivating Diversity and Inclusion”. Στην επιμόρφωση συμμετείχαν, επίσης, εκπαιδευτικοί από τη Γερμανία, την Ισπανία, την  Κύπρο και την Πορτογαλία.

Στόχος της επιμόρφωσης ήταν να αναπτύξουν οι συμμετέχοντες/-ουσες δεξιότητες και πρακτικές μέσω των οποίων θα βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας τους σε μια τάξη, όπου η διαφορετικότητα μπορεί μερικές φορές  να μην είναι ευπρόσδεκτη. Η ενασχόληση των συμμετεχόντων/-ουσών εκπαιδευτικών σε διαδραστικές εργασίες, πρακτικές ασκήσεις και περιπτωσιολογικές μελέτες, τους βοήθησε να ενδυναμώσουν τις δεξιότητές τους προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν τα προβλήματα ένταξης και ενσωμάτωσης στο σχολείο των παιδιών των μεταναστών, των μαθητών με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες αλλά και των υπολοίπων μαθητών που συνυπάρχουν  με διαφορετικό επίπεδο ικανοτήτων, κινήτρων και αναγκών. Τους βοήθησε, ακόμη,  να μάθουν να εντοπίζουν  αλλά και να προσφέρουν λύσεις για το πώς θα ξεπεραστούν προκαταλήψεις και στερεότυπα μεταξύ των  μαθητών και να προάγουν ένα πιο δημιουργικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον μάθησης για τους μαθητές/-τριες καθώς και να ενισχυθεί η εξωστρέφεια του σχολείου. Τέλος, τους βοήθησε να εξοικειωθούν με εφαρμογές Τ.Π.Ε. που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη για να ενθαρρύνουν τους μαθητές και τις μαθήτριες να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και να αυξήσουν την πολιτιστική ευαισθητοποίησή τους.

Στο περιθώριο της επιμόρφωσης οι καθηγητές/-τριες είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε προγραμματισμένες από τον φορέα πολιτιστικές εκδηλώσεις και επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος και μουσεία προκειμένου να ανακαλύψουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου φιλοξενίας αλλά και να συσφίξουν τις  σχέσεις τους με τους συναδέλφους από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Θα ακολουθήσει ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων προκειμένου να γίνει η διάχυση  των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής μετακίνησης.