Συχνά ερωτήματα για ειδοποιήσεις και μηχανισμός προστασίας αλληλογραφίας

Ακολουθούν απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με τις ειδοποιήσεις ασφαλείας και τον μηχανισμό προστασίας της αλληλογραφίας σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Μάθετε γιατί λαμβάνετε αυτά τα μηνύματα, πώς να τα ερμηνεύετε και ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσετε για την ασφάλεια του λογαριασμού σας.


Λαμβάνω μηνύματα από την e-mail  διεύθυνση netmessages@sch.gr με τίτλο «Ειδοποίηση ασφαλείας: Νέα σύνδεση από διαφορετική συσκευή στον λογαριασμό σας». Γιατί;

Σε περίπτωση που παρατηρηθεί σύνδεση στον λογαριασμό email σας από συσκευή άλλη από την συνήθη σας ή μέσω ανώνυμης περιήγησης θα λάβετε αυτό το μήνυμα στο λογαριασμό σας στο ΠΣΔ και στο email που έχετε ορίσει ως email ανάκτησης λογαριασμού.

security notice

Παρακάτω απαντώνται βασικά ερωτήματα σχετικά με τo μήνυμα που λάβατε και τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε:

Είναι το μήνυμα αξιόπιστο; Τι πρέπει να κάνω;

Το μήνυμα που έχετε λάβει από την δ/ νση: netmessages@sch.gr , είναι αξιόπιστο και μπορείτε να το ανοίξετε. Κάθε φορά που πραγματοποιείται νέα σύνδεση από διαφορετική συσκευή στο λογαριασμό σας, θα λαμβάνετε το μήνυμα αυτό, στο λογαριασμό σας στο ΠΣΔ και στο email που έχετε ορίσει ως email ανάκτησης λογαριασμού, το οποίο έχει σκοπό να σας ενημερώσει για τυχόν  ύποπτες προσπάθειες χρήσης του λογαριασμού σας. Πρόκειται για πολιτική προστασίας  που εφαρμόζει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Το μήνυμα που λαμβάνετε, αναφέρει:

  • Τη συσκευή ( λειτουργικό και περιηγητή)
  • IP διεύθυνση
  • Χώρα
  • Πάροχο
  • Ημερομηνία και ώρα

 

Πως μπορώ να γνωρίζω εάν έγινε από εμένα η σύνδεση;

Μπορείτε να ελέγξετε την εξωτερική διεύθυνση IP  από την οποία συνδέεστε, μέσω της ιστοσελίδας https://www.sch.gr/myip Αν η διεύθυνση IP που έχει καταγραφεί στο μήνυμα που λάβατε είναι η ίδια, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε κάποια ενέργεια.

image2

 

Αν όμως δεν είναι ή δεν είστε βέβαιοι πως η σύνδεση έχει πραγματοποιηθεί από εσάς , τότε μπορείτε να προβείτε σε αλλαγή του κωδικού πρόσβασης του λογαριασμού σας, μέσω της ιστοσελίδας https://register.sch.gr/password/change_password/ .

Θα λαμβάνω κάθε φορά  το μήνυμα αυτό, εφόσον αλλάζω συσκευή;

  • Θα λαμβάνετε μόνο μία φορά  σε κάθε νέο περιηγητή (ή συσκευή) από την οποίο δεν έχετε  ξανασυνδεθεί στο e-mail σας ή έχετε μεγάλο χρονικό διάστημα (6 μηνών)  να συνδεθείτε από τη συσκευή αυτή.

Γιατί λαμβάνω το μήνυμα ενώ συνδέομαι από την ίδια συσκευή;

  •  Επιβεβαιώστε ότι στον περιηγητή σας δεν έχετε επιλέξει ιδιωτική, ή ανώνυμη περιήγηση (private, incognito).
  • Επίσης, θα λάβετε το μήνυμα αν στον περιηγητή σας είχατε πραγματοποιήσει καθαρισμό των cookies.

 

Μου ζητείται να προχωρήσω σε επαλήθευση στοιχείων. Η σελίδα αυτή ανήκει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο; Πρέπει να καταχωρήσω τα στοιχεία που ζητούνται; Αν δεν τα γνωρίζω τι μπορώ να κάνω;

 Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο με την αποστολή μηνύματος στο email ανάκτησης κωδικού πρόσβασης που έχετε ορίσει.

 

Έχω λάβει από την δ/νση netmessages@sch.gr το μήνυμα: Ειδοποίηση ασφαλείας: Ο λογαριασμός σας τέθηκε σε κατάσταση μη αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Γιατί συνέβη αυτό;

image3

Αρχικά ελέγξτε τη διεύθυνση IP σας μέσω της ιστοσελίδας https://www.sch.gr/myip. Στη συνέχεια, μπορείτε να κάνετε είσοδο στον ιστότοπο https://postmaster.sch.gr/ με τα στοιχεία πρόσβασης  του συγκεκριμένου λογαριασμού.

image4

 

Αν υπάρχει Φραγή εξερχόμενης αλληλογραφίας, θα εμφανίζεται σχετικό μήνυμα στην οθόνη με τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε. Η  αλλαγή κωδικού, πραγματοποιείται μέσω της σελίδας https://register.sch.gr/password/change_password/

Στη συνέχεια, μπορείτε να κάνετε έλεγχο πως μπορείτε να στείλετε email από το λογαριασμό σας  πρώτα μέσω της υπηρεσίας webmail.sch.gr. Αν συνεχίσετε να αντιμετωπίζετε πρόβλημα, επικοινωνήστε με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ.

  • Ελέξτε πρώτα εάν πραγματοποιείται  κανονικά η αποστολή μηνυμάτων μέσω της υπηρεσίας webmail.
  • Αν χρησιμοποιείτε  κάποιο πρόγραμμα αλληλογραφίας, όπως πχ MS Outlook, Thundebird  σε συσκευή  και λαμβάνετε μετά την αποστολή μηνυμάτων, μήνυμα από τον Διαχειριστή Συστήματος:  « 554 5.7.1 <DATA>: Data command rejected: New Country. An e-mail was send to validate your location -1»
    Παρακαλούμε να ελέγξετε πρώτα εάν έχετε λάβει μήνυμα από τη δ/νση netmessages@sch.gr όπου να ζητά την επαλήθευση των στοιχείων σας και προχωρήστε σε αυτήν. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ για περαιτέρω βοήθεια.