5ο ΔΣ Κορυδαλλού: 2η Κινητικότητα στην Ιταλία «Harry Potter and the Case of the Sick Earth»

Πρόγραμμα ERASMUS+, Δράση ΚΑ2 2020-1-ES01-KA229-081824_2

 Harry Potter and the Case of the Sick Earth

2η Κινητικότητα: Ιταλία, 04 Απριλίου – 08 Απριλίου 2022

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Harry Potter and the Case of the Sick Earth” και κωδικό 2020-1-ES01-KA229-081824_2 που συμμετέχει το σχολείο μας για 2η χρονιά, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα μαθητών και δασκάλων στο διάστημα 04 Απριλίου με 08 Απριλίου.  Δύο  εκπαιδευτικοί  –οι  κυρίες  Μαρία  Πετροπούλου  και  Μαρία  Λάζου–  μαζί  με  τέσσερις μαθητές-τριες της ΣΤ' τάξης ταξίδεψαν στην όμορφη πόλη Caserta της Ιταλίας.

Εκεί, στο σχολείο στο San Nikola La Strada, συναντήθηκαν με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και συγκεκριμένα με 6 παιδιά από την Ισπανία, δύο από τη Ρουμανία, τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και φυσικά με τα παιδιά της Ιταλίας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και συνόδευαν τους ξένους μαθητές. Αν  και  όλα  τα  παιδιά  είχαν  ήδη  γνωριστεί  μέσω τηλεδιάσκεψης, η προσωπική συνάντηση έγινε μέσα σε ένα κλίμα μεγάλης χαράς και συγκίνησης.

Το θέμα αυτής της κινητικότητας ήταν «The Forbidden Forest: Activities in Nature» και όλες οι δράσεις είχαν στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν τους μαθητές, οι οποίοι χωρίζονταν σε  διακρατικές  ομάδες  διαφορετικές  κάθε  φορά, ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Την 1η ημέρα του προγράμματος, οι 21 μαθητές και μαθήτριες από τα 4 συνεργαζόμενα σχολεία γνωρίστηκαν και ξεναγήθηκαν στο ιταλικό σχολείο και  παρακολούθησαν  χορούς  από  την  χορευτική  ομάδα  του  σχολείου.  Συνάντησαν  τους  μαθητές  με τους οποίους συνεργάζονται τα τελευταία 2 χρόνια και είδαν τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου. Οι μαθητές του ιταλικού σχολείου τους υποδέχθηκαν με θέρμη και παρουσίασαν παραδοσιακά τραγούδια και χορούς της χώρας τους.

Στη συνέχεια έγινε επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης όπου ο αντιδήμαρχος απηύθυνε χαιρετισμό στιςσ αποστολές και ακολούθησε ενημέρωση και συζήτηση για τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί στην πόλη. Η ημέρα συνεχίστηκε με το 1ο εργαστήριο μαθητών, με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χαλαρώσουν και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους. Το παιχνίδι ήταν βασισμένο στον μαγικό κόσμο του Harry Potter που  μας  συνοδεύει  πιστά  αυτά  τα  δυο  χρόνια  και  μας  δίνει  την ευκαιρία να θυμόμαστε ότι είμαστε παιδιά που προετοιμαζόμαστε να αντιμετωπίσουμε τον δύσκολο κόσμο των ενηλίκων.

Το 2ο εργαστήρι ονομαζόταν Nature becomes Art και τα παιδιά δημιούργησαν τους προσωπικούς τους πίνακες ζωγραφικής με υλικά από τη φύση. Η μέρα έκλεισε με την ορχήστρα Mazzini που αποτελείται από μαθητές του σχολείου και έπαιξε παραδοσιακά τραγούδια της περιοχής.

Τη 2η μέρα οι μαθητές επισκέφθηκαν την πόλη της Νάπολης σε μια πολιτιστική περιήγηση. Επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο ιστορικό θέατρο San Carlo και το Dell’ Ovo Castle. Η επίσκεψη στην πόλη και τα πάρκα της αποδείχθηκε πολύ ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, ενώ τελείωσε  με  μια  χαλαρωτική  βόλτα  στα  παραδοσιακά  μαγαζιά της πόλης για ψώνια.

Την   3η  ημέρα  η  ομάδα   επισκέφθηκε   το   εντυπωσιακό πάρκο στον εξωτερικό χώρο του Caserta Royal Palace και τους English Garden. Εκεί, μαζί με την περιόγηση στους κήπους, πραγματοποιήθηκε το 3ο εργαστήριο με θέμα: «Aναζητώντας θησαυρούς στη φύση» και το 4ο εργαστήριο με θέμα: «Παιχνίδια σε εξωτερικό χώρο».

Την 4η ημέρα οι μαθητές και οι συνοδοί τους συναντήθηκαν στον σταθμό των λεωφορείων για να πραγματοποιήσουν επίσκεψη στον Βεζούβιο όπου περπάτησαν στο διάσημο μονοπάτι λάβας και πραγματοποίησαν το 5ο  εργαστήριο: «Αναζήτηση φυτών  που  αναπτύσσονται    σε  ηφαιστειογενή  περιβάλλοντα»   και  το  6ο   εργαστήριο:  «Δημιουργία βιντεομηνυμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος».

Η μέρα συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της  πόλης  Herculaneum,  όπου  έγινε  ξενάγηση  στον χώρο των ανασκαφών και έπειτα οι μαθητές γνώρισαν και διασκέδασαν με τα παιχνίδια των παιδιών της ρωμαїκής εποχής.

Την  5η  ημέρα οι  ομάδες  συναντήθηκαν  στο  σχολείο  για την  πραγματοποίηση  του 7ου  και  τελευταίου εργαστηρίου:   «Η   αρχαία   πόλη   τησ   Γαλάτειας   και   η   επίδραση   του   ανθρώπινου   παράγοντα   στο περιβάλλον. Γινόμαστε η φωνή των αρχαίων και υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα τους να συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον».

Στη συνέχεια συμπληρώθηκαν τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης της κινητικότητας και η εβδομάδα έκλεισε με την τελετή λήξης όπου οι μαθητές παρέλαβαν   τα   πιστοποιητικά   συμμετοχής   τους,   απόλαυσαν   χυμούς   και γλυκά    που    τους    πρόσφεραν,    διασκέδασαν    και    αποχαιρέτισαν    τους συνεργάτες   τους,   ανανεώνοντας   το   ραντεβού   τους   για   τον   Μάιο   στην κινητικότητα που θα διεξαχθεί στη Ρουμανία.