1 ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΣΕΙΣ ERASMUS + KA1

Επιστροφή από τη Βαρκελώνη (ΚΑ1 Εrasmus+) τέλη Σεπτεμβρίου και μετά;

Τέσσερις εκπαιδευτικοί  Μπόμπορη Α. Πλέσσα Μ, Πουλούδη Μ, Τσιώλη Μ του 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου στα πλαίσια του προγράμματος  ΚΑ1 Erasmus+ παρακολούθησαν στη Βαρκελώνη επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Happy Schools: positive education for well-being and life-skills development».

Οι τέσσερις εκπαιδευτικοί επέστρεψαν ενθουσιασμένες  από την πόλη και το σεμινάριο και θέλησαν να μοιραστούν με τους συναδέλφους τους και τους μαθητές του σχολείου τις εμπειρίες τους. Έτσι από τις αρχές του Οκτωβρίου 2018 και ως τα Χριστούγεννα  υλοποίησαν τις εξής δράσεις:

  • Ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων του 1 ΓΕΛ Κερατσινίου για το περιεχόμενο του επιμορφωτικού σεμιναρίου στη Βαρκελώνη σχετικά με τη Θετική Ψυχολογία και τη χρήση της για την ενίσχυση του θετικού πνεύματος στο σχολείο. Επιπλέον προβολή των κυριότερων αξιοθέατων της Βαρκελώνης.
  • Δημιουργία Blog https://happyschoolwordpress.com/ με την ονομασία HappySchool στο οποίο παρουσιάζονται όλες οι δράσεις που υλοποιούνται στα πλαίσια της διάχυσης των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης.
  • Ενημέρωση της ιστοσελίδας του 1 ΓΕΛ Κερατσινίου http://1lyk-kerats.att.sch.gr/
  • Υλοποίηση δυο project στην Α λυκείου με θέμα: ««Μαθαίνω να μιλώ στο κοινό και να το επηρεάζω» και «Ισπανία».
  • Δειγματική διδασκαλία στην Α λυκείου σχετικά με την αναγνώριση συναισθημάτων στα πλαίσια της ερευνητικής διδασκαλίας με θέμα: ««Μαθαίνω να μιλώ στο κοινό και να το επηρεάζω».
  • Εφαρμογή μεθόδων θετικής ψυχολογίας με στόχο τη διαχείριση άγχους στη ρητορική ομάδα του σχολείου. Ανάλογες μέθοδοι εφαρμόζονται σε τμήματα της Α' Λυκείου πριν από διαγωνίσματα.
  • Εφαρμογή τεχνικών που εξοικειώνουν τους μαθητές με τη θετική αντιμετώπιση της καθημερινότητάς τους σε τμήματα της Β και Γ λυκείου του σχολείου μας.
  • Παρουσίαση φωτογραφικού υλικού/ βίντεο από τη Βαρκελώνη και συζήτηση για τον πολιτισμό και τα έθιμα της Ισπανίας στο μάθημα των Αγγλικών σε τμήματα της Α, Β και Γ Λυκείου.
  • Μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος από την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν αποκρυσταλλώσει τις απόψεις τους για τη λειτουργία του σχολείου, διενεργήθηκε έρευνα στάσεων στους μαθητές. Στόχος της έρευνας ήταν να αποτυπωθούν οι γνώμες και τα συναισθήματα των μαθητών προτού υλοποιηθούν παρεμβάσεις θετικής εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα ποιότητας σχολικής ζωής (QSL),εμπλουτισμένη με επιπλέον ερωτήσεις ειδικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται να γίνει επανάληψη της μέτρησης μετά το πέρας των παρεμβάσεων θετικής ψυχολογίας.
  • Βιωματικές ασκήσεις θετικής ψυχολογίας σε συναδέλφους σε όμορο πάρκο του σχολείου μας.
  • Συνάντηση με καθηγητή Θετικής Ψυχολογίας της Παντείου προκειμένου να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων για την πρόοδο του προγράμματος και να διοργανωθεί βιωματικό εργαστήρι υπό την επίβλεψή του στο χώρο του σχολείου μας με συμμετέχοντες καθηγητές του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου.
  • Συζήτηση σε δυο τμήματα της Γ Λυκείου και της Β Λυκείου σχετικά με την αναγνώριση και διαχείριση του άγχους των μαθητών
  • Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με ψυχολόγους του Δήμου στα πλαίσια ενός προγράμματος που πρόκειται να υλοποιήσουν με εκπαιδευτικούς του σχολείου μας με θέμα: «οι σχέσεις των εφήβων, στην εποχή των social media». Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των εφήβων, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών για θέματα επικοινωνίας, αναγνώρισης, έκφρασης συναισθημάτων και ψυχοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης.
  • Δημιουργία ιστοσελίδας-ιστοεκερεύνησης σχετικά με το τι σημαίνει «ευτυχία»
  • Συνεργασία με την καθηγήτρια καλλιτεχνικών του σχολείου μας προκειμένου να σχεδιάσει με μαθητές στο χώρο του σχολείου θετικές εικόνες,  που διακρίνουν ένα θετικό και χαρούμενο σχολείο.

Οι δραστηριότητες, όμως, δεν έχουν τελειώσει. Αναμένεται να υλοποιηθούν πολλές προγραμματισμένες δράσεις για τις οποίες θα σας ενημερώσουμε με νέα ανάρτηση.